سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح های پیش زمینه طراحی منظره

 

در مراحل اولیه طراحی فضای سبز، طراحان منظره در حال فکر کردن به ترکیب فرم-ترکیب خطوط و قوسها برای شکل دادن اشکال هندسی مانند دایره ، مربع و مثلث هستند. این ترکیب از اشکال همان چیزی است که لبه های هر اتاق در فضای باز را تعیین می کند. از خطوط تختخوابی که مناطقی از چمن تا لبه تراس یا استخر را تعریف می کند. همان فرم که بطور مکرر در طول طراحی استفاده می شود ، یک "موضوع تصویری" ایجاد می کند. این همان چیزی است که ثبات ، هماهنگی و احساس نظم را در فضای باغ ایجاد می کند. در زیر شش طرح برای انواع مختلف مناظر حیاط خلوت وجود دارد.

منحنی

رویکرد منحنی ، معمولی ترین طراحی در بین طراحان منظره است. این اشتباه گاهی اوقات به عنوان "طبیعی" خوانده می شود ، زیرا این اشکال منحنی به دلیل رهنمودهای بسیار ظریف از هندسه زیرین ایجاد می شوند   .

 

رویکرد طراحی منحنی مناسب برای مکانهای بزرگ و باز است که در آن منحنی های جارو بزرگ می توانند چشم خود را در مورد خاصیت نشان دهند. همچنین بهترین راه حل برای زمینهای نوردی است که در آن منحنی ها می توانند تغییرات درجه را برجسته و جای دهند. رویکرد منحنی اغلب به اشتباه در مکانهای کوچک و محدودکننده کاربرد دارد که اشکال ایجاد شده به استفاده ناکارآمد از فضا تبدیل می شود.

شعاعی

یک موضوع شعاعی یا دایره ای با استفاده از دایره های متمرکز که از یک نقطه مرکزی (و خطوط مستقیم) تابیده می شوند یا با ترکیب دایره های همپوشانی ایجاد می شوند. تصویر ترکیبی از محافل متحرک و خطوط مستقیم را نشان می دهد.

 

این رویکرد با سایرین متفاوت است زیرا فرم ها از یک شبکه شعاعی زیربنایی در مقابل یک شبکه مربع ایجاد می شوند. این امر باعث ایجاد فضاهای بسیار جالب و پویا می شود. به ندرت روش شعاعی مورد استفاده در تنظیمات مسکونی را می بینم. در معدود مکانهای مسکونی که دیده ام کاربرد دارد ، خانه به طور معمول به سبک معاصر است و خود از یک شبکه شعاعی طراحی شده است. باغ به دنبال الگوهای متمرکز ، به سادگی از نقطه مرکزی خانه تابش می کند.

 راست خطی 

با استفاده از خطوط عمودی و افقی روی یک شبکه مربع ، یک موضوع مستطیل در طرح مشاهده ایجاد می شود. درست همانطور که یک معماری خانه به این روش طراحی شده است ، همان رفتار با باغ ، طرح مستطیلی خانه را تقویت می کند.

 

موضوع مستطیلی برای ایجاد فضاهای باغ یا اتاقهایی مناسب است که به عنوان مثال می توان از دکوراسیون منازل و پاسیوها استفاده کرد. پارتیشن های حیاط خلوت هنگام تلاش برای ایجاد فضاهای مجزا و جداگانه می توانند کمک کننده باشند. این روش ، استفاده بسیار مؤثر از فضا را تضمین می کند. موضوع طراحی مستطیل همچنین برای مکان های محدود مانند باغ های شهری محصور در نرده ها و دیوارها ایده آل است. سطح این سطح برای این موضوع بهتر است اگرچه با استفاده از یک روش مستطیلی می توان دامنه ها را تا جلوی فوق العاده جلوه داد. از آنجا که این رویکرد منظم تر و منطقی تر است ، متناسب با سبک های رسمی معماری کاملاً مناسب است.

 

روش مستطیل 45 درجه

اغلب به عنوان روش مورب (مورب) گفته می شود ، اشکال به همان روشی ایجاد می شوند که رویکرد یک راستا فقط خطوط مورب معرفی می شوند. به طور معمول 45 درجه اگرچه خطوط 60 درجه قابل قبول است. اغلب اوقات این موضوع بدون خطوط عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرد. این خطوط مورب می توانند فضایی پویاتر و هیجان انگیز تر ایجاد کنند و همچنین یک فضا بزرگتر به نظر برسند. رویکرد مستطیل فقط با معماری رسمی و سنتی کمتر. من دیدم که رویکردمستطیل 45 درجه با موفقیت در خانه های مدرن طراحی شده از خطوط مورب مشابه طراحی شده است.

 

قوس و مماس

رویکرد قوس و مماس ترکیبی از چهار رویکرد قبلی است. با استفاده از خطوط عمودی ، افقی و 45 درجه با قوس ها و دایره ها ، می توان فضایی به خوبی سازمان یافته و پویا ایجاد کرد. من می دانم که روش قوس و تنگه می تواند به خوبی با بسیاری از انواع مختلف مناطق و سبک های معماری سازگار شود. خطوط مستقیم احساس ساختار را در تضاد با منحنی های نرم تر "طبیعی" ایجاد می کنند. من این روش را با موفقیت درمناطق بزرگ که در آن قوس های بزرگتر و بی شمار تر در هنگام حرکت باغ از خانه به سمت یک جنگل یا زمین باز قرار دارد ، با موفقیت استفاده کرده ام.

 

بی رویه

موضوع نامنظم خطوط چند جهته را روی یک شبکه مربع ترکیب می کند. فقط به خطوط 45 درجه یا 60 درجه محدود نمی شود. این رویکرد می تواند فضای بسیار جسورانه و پیچیده ای ایجاد کند. مانند موضوع شعاعی ، این مورد در مناطق مسکونی معمول نیست، اگرچه من به طور خاص در خانه های معاصر اجرا می شود.